Blog > Komentarze do wpisu

Mity dietetyczne

Powszechnie wiadomo, 瞠 dieta ma zasadniczy wp造w na nasze samopoczucie i wygl康. Zdrowe od篡wianie si stanowi jednak pewne wyzwanie wobec nawa逝 informacji na temat tego, co zdrowe i niezdrowe oraz bogatego, ale nie zawsze klarownego rynku artyku堯w 篡wno軼iowych.

Lista najpowszechniejszych mit闚 dietetycznych:

Pij du穎 sok闚 owocowych

Skoncentrowany sok owocowy zawiera fruktoz (70%) i glukoz (30%). Przeci皻nie na 200 ml soku przypada oko這 sze軼iu owoc闚. Organizm ludzki dobrze sobie radzi z ma造mi dawkami fruktozy i glukozy po zjedzeniu pojedynczych porcji 鈍ie篡ch owoc闚, poniewa miazga spowalnia wch豉nianie cukr闚 prostych. Soki za wzmagaj produkcj insuliny w celu radzenia sobie z du膨 ilo軼i szybko przyswajalnych cukr闚. Innymi s這wy, warto je嗆 owoce, a nie "wypija".

Warto konstruowa diet w oparciu o produkty zbo穎we i zawieraj帷e skrobi
Piramida 篡wieniowa mo瞠 by myl帷a. Wieloletnie jedzenie produkt闚 z zawarto軼i skrobi (zgodnie z zaleceniami - kilka razy dziennie) oddzia逝je na gromadzenie t逝szczu w okolicach brzucha. To mo瞠 prowadzi do zwi瘯szenia produkcji insuliny w odpowiedzi na chroniczne, znacz帷e ilo軼iowo uwalnianie do krwi cukru (skrobi).

安ie瞠 owoce i warzywa s zdrowsz alternatyw dla produkt闚 ze skrobi, poniewa ich biochemia wp造wa na uwalnianie mniejszej ilo軼i insuliny.

niedziela, 23 grudnia 2012, mojtrening

Polecane wpisy