Blog > Komentarze do wpisu

安i皻a bez dodatkowych kilogram闚?

安i皻a bez dodatkowych kilogram闚?Zrezygnowa z tradycyjnych przysmak闚 czy na kilka dni zapomnie o diecie? Jak przetrwa 安i皻a i nie przyty podpowiada dietetyk.
Przestrzeganie diety bywa trudne na co dzie, a co dopiero podczas 安i徠, kiedy na stole pojawiaj si nasze ulubione potrawy. Do tego w du篡ch ilo軼iach i najcz窷ciej przyrz康zone wed逝g staropolskich przepis闚. Kilkudniowe ucztowanie mo瞠 negatywnie odbi si na naszym zdrowiu oraz sylwetce. Zw豉szcza osoby b璠帷e na diecie nara穎ne s na wiele kalorycznych pokus. Czy zatem jedynym sposobem na unikni璚ie dodatkowych centymetr闚 w pasie jest rezygnacja z tradycyjnych przysmak闚?

– Dieta nie powinna wyklucza kosztowania 鈍i徠ecznych specja堯w. Je郵i podczas przygotowywania i spo篡wania potraw b璠ziemy pami皻ali o najwa積iejszych zasadach zdrowego od篡wania, nie musimy obawia si niechcianych kilogram闚. 安i徠eczne menu nale篡 odpowiednio wcze郾iej zaplanowa, o pomoc warto r闚nie poprosi dietetyka – m闚i Zofia Urba鎍zyk, dietetyk z Naturhouse.

Zamiast rezygnowa z ulubionych da, takich jak bigos, pierogi czy barszcz wystarczy przygotowa je w mniej kaloryczny spos鏏. Unikajmy przede wszystkim sma瞠nia potraw (mi瘰, pierog闚, ryb), zw豉szcza na g喚bokim t逝szczu, wybieraj帷 zdrowsze metody obr鏏ki – pieczenie lub gotowanie. Odstawmy tak瞠 niezdrowe dodatki w postaci boczku lub skwark闚. Przyrz康zaj帷 tradycyjny bigos mo瞠my zamieni proporcje i doda wi璚ej chudego, bia貫go mi瘰a.

– Osoby b璠帷e na diecie powinny uwa瘸 na dodatkowe w璕lowodany – ziemniaki czy kluski, kt鏎e lepiej zamieni na wi瘯sz porcj sur闚ki. Do jej przygotowania zamiast 鄉ietany czy majonezu wybierzmy np. jogurt naturalny. Kaloryczn pu豉pka s r闚nie alkohole i s這dkie napoje, g堯wnie te gazowane. Zast徙my je szklank wody mineralnej z cytryn lub fili瘸nk czerwonej herbaty – dodaje Zofia Urba鎍zyk.

Pami皻ajmy te, 瞠 nie wszystkie 鈍i徠eczne potrawy s a tak kaloryczne. Bez wi瘯szych obaw mo瞠my si璕a np. po pierogi z kapust i grzybami, czysty barszcz czerwony przygotowany na wywarze z samych warzyw oraz odpowiednio przyrz康zone ryby (gotowane, pieczone lub z grilla). Do tych najzdrowszych zalicza si m.in. karpia, dorsza, sol czy fl康r.

Podczas 鈍i徠ecznych dni warto szczeg鏊nie pami皻a o w豉軼iwych nawykach 篡wieniowych. Chc帷 spr鏏owa wielu potraw, nak豉dajmy na talerz mniejsze porcje, a pomi璠zy kolejnymi posi趾ami r鏏my sobie przerwy.

– Zdecydowanie z造m pomys貫m jest g這dzenie si przez ca造 dzie, aby p騧niej zje嗆 wi璚ej. Nawet je郵i uroczysto嗆 trwa do p騧nych godzin wieczornych, ostatni posi貫k powinni鄉y zje嗆 3-4 godziny przed snem, 瞠by nadmiar spo篡tych kalorii nie zamieni si w tkank t逝szczow. Du瞠 znaczenie ma r闚nie odpowiednie 陰czenie da – maj帷 ochot na co s這dkiego, nie decydujemy si na deser zaraz po sytym obiedzie – przekonuje dietetyk.

Je郵i mamy obawy, czy 鈍i徠eczne menu nie pokrzy簑je naszych plan闚 zwi您anych ze szczup陰 sylwetk lub nie zaprzepa軼i osi庵ni皻ych ju rezultat闚, zawsze warto poprosi o pomoc dietetyka. Specjalista doradzi nam, jak zaplanowa jad這spis, poleci przepisy na dietetyczne potrawy i udzieli praktycznych wskaz闚ek.

niedziela, 23 grudnia 2012, mojtrening

Polecane wpisy