Tagi

pi徠ek, 25 grudnia 2015
Dieta bezglutenowa
Celiakia, inaczej choroba trzewna objawiaj帷a si nietolerancj na gluten. Gluten to bia趾o wyst瘼uj帷e w ziarnach niekt鏎ych zb騜: pszenicy, owsa, 篡ta, j璚zmienia. Gluten sk豉da si z gluteiny i gliadyny, celiakia to w豉郾ie nadwra磧iwo嗆 na jeden z nich - gliadyn.

Ta nietolerancja na gluten powoduje wytwarzanie przez organizm przeciwcia ku jego zwalczeniu, co stopniowo powoduje uszkodzenie kosmyk闚 jelitowych.
Przyczyny zachorowania na celiaki

Na celiaki choruj nie tylko dzieci, ale tak瞠 doro郵i, niestety cz瘰to nawet o tym nie widz帷. Mo瞠 rozwija si bezobjawowo, dlatego te osoba choruj帷a na celiaki cz瘰to jest nie鈍iadoma swojej przypad這軼i. Dwa razy cz窷ciej choruj kobiety ni m篹czy幡i.
Przyczyna tej choroby nie jest rozpoznana, jednak badania wykaza造 i na rozw鎩 choroby maj wp造w predyspozycje genetyczne. Naukowcy s zdania, 瞠 gluten w鈔鏚 niekt鏎ych os鏏 wywo逝je reakcj alergiczn. Powoduje ona dalsze konsekwencje w postaci zapalenia jelita i zniszczenia 郵uz闚ki. Wed逝g bada na celiaki znacznie cz窷ciej nara穎ne s osoby obci捫one innymi chorobami autoimmunologicznymi, m. in. cukrzyca typu I, tocze rumieniowaty, zapalenie tarczycy.
Celiakia badania oraz diagnoza

Celiakia badania pozwol postawi diagnoz, jest to bardzo wa積e by jak najszybciej wprowadzi inne nawyki 篡wieniowe. Jest to mo磧iwe dzi瘯i badaniu krwi na wyst徙ienie przeciwcia IgA przeciwko transglutaminazie tkankowej (tTG). Przy pozytywnym wyniku wa積e jest r闚nie wykonanie biopsji, ze 軼ianki jelita pobierana jest tkanka do badania. Celiakia diagnoza oznacza przej軼ie na diet bezglutenow.
Dieta bezglutenowa - argumenty za

Dieta ta jest niezb璠na by choruj帷y m鏬 zatrzyma proces uszkadzania b這ny jelita cienkiego i zaniku tzw. kosmk闚 jelitowych. Dieta pozwala zniwelowa zaburzenia wch豉niania substancji zawartych w po篡wieniu. Dieta skupia si na rybach, mi瘰ie, jajkach, warzywach, owocach, produktach mlecznych, chlebie i makaronie bezglutenowym. Dozwolony jest cukier, mi鏚, d瞠m, ciastka ry穎we itp. oraz wszystkie produkty bez glutenu. Nale篡 wybiera produkty oznaczone jako "bezglutenowe".


Dieta bezglutenowa - argumenty przeciw

Trudno znale潭 informacje m闚i帷e o z造m wp造wie diety bezglutenowej na organizm. Jest ona zalecana nie tylko osobom chorym na celiaki, czy alergi na gluten. Jednak瞠 postawiona diagnoza oznaczaj帷a chorob jak jest celiakia z pewno軼i oznacza stosowanie przez ca貫 篡cie diety bezglutenowej.
鈔oda, 04 listopada 2015

Po ciep造m lecie, trudno przyzwyczai si do zimnych dni wieczor闚. Co wi璚 z treningami na si這wni i diet? Czy to wszystko musi si tak drastycznie zmieni? Na pewno nie drastycznie ale zasady treningu i diety musza ulec kilku zmianom. Dlaczego? Na to pytanie postaramy si udzieli odpowiedzi.


Zacznijmy od planu treningowego. Je郵i ustali貫 sw鎩 plan na lato, na pewno znalaz si w nim element treningu na rze嬌 bo jak wiadomo, trudno w lecie z豉pa mas mi窷niow lub po prostu przyty. W zim najlepiej postawi na trening mieszany, poniewa je郵i zdecydujemy si na "trening na mas" mo瞠my niepostrze瞠nie rozty si i czeka nas walka z nadwag - najgorszy problem jest z zrzuceniem oty這軼i brzucha. Trening mieszany nie jest z g鏎y ustalony i nie ma na niego regu趾i - ustalasz go sam wed逝g samego siebie, swoich mo磨wo軼i i potrzeb. Chodzi o to, 瞠 dzielisz dni treningowe na treningi na rze嬌 i treningi na mas. Mo瞠sz stosowa program tygodniowy - jeden tydzie masa - nast瘼ny rze嬌a i tak przez ca造 czas. Co powinno znale潭 si w planie treningowy na okres zimy? Te same 獞iczenia co zawsze! Trening mieszany na pewno podtrzyma przez okres zimy nasz wytrzyma這嗆 i si喚.
Co z diet? Te nale篡 j zmieni dok豉daj帷 przyjazne dla nas t逝szcze oraz wi璚ej w璕lowodan闚. Je郵i stosujesz kreatyn to na pewno b璠zie Ci ci篹ko utrzyma ten sam poziom spo篡wania p造n闚 co w okresie letnim - oczywistymi powodami s infekcje gard豉. Dlatego mo積a zamiast p造n闚 dorzuci owoce - najlepiej winogrona. Zima jest testem dla naszego organizmu, wi璚 nie warto ryzykowa - musimy uwa瘸 po treningach na przezi瑿ienie a w diecie na zimnie posi趾i i p造ny. Proponuj wszystkim spo篡wanie wi瘯szej ilo軼i mi瘰a oraz produkt闚 mlecznych. Profilaktycznie mo積a stosowa witamin C, rutinoscorbin i witamin B6.
 

czwartek, 01 stycznia 2015

Trening si這wy jest bardzo przydatny wszystkim tym, kt鏎zy walcz o dobr figur.

Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda odkryli, 瞠 m篹czy幡i, kt鏎zy przez dwadzie軼ia minut dziennie wykonywali trening si這wy, cechowali si mniejszym wzrostem tkanki t逝szczowej wraz z wiekiem w por闚naniu z tymi, kt鏎zy sp璠zili tyle samo czasu jedynie na 獞iczeniach aerobowych.

Po陰czenie treningu si這wego i aerobowego daje optymalne rezultaty, m闚i eksperci. Jakkolwiek aktywno嗆 aerobowa daje lepsze efekty w zakresie pozbywania si tkanki t逝szczowej ni 獞iczenia si這we, wykonywanie tak瞠 tych ostatnich daje najsilniejszy skutek.

Naukowcy badali aktywno嗆 fizyczn, mas cia豉 i obw鏚 talii 10,5 tysi璚y zdrowych m篹czyzn w wieku powy瞠j 40 lat. Badania prowadzono w latach 1996 - 2008.

- Up造w czasu jest zwi您any z sarkopeni, utrat masy mi窷ni szkieletowych. Ocena samej masy cia豉 jest niewystarczaj帷a do badania zdrowego procesu starzenia si - wyja郾ia Rania Mekary z Harvard School of Public Health's Department of Nutrition. Pomiar obwodu talii jest lepszym wska幡ikiem zdrowego sk豉du cia豉 u os鏏 starszych. Wykonywanie treningu oporowego w po陰czeniu z 獞iczeniami aerobowymi mo瞠 pom鏂 ludziom starszym w zmniejszeniu ilo軼i t逝szczu w jamie brzusznej i zwi瘯szeniu lub zachowaniu masy mi窷niowej - dodaje Mekary.

Ci uczestnicy, kt鏎zy zwi瘯szyli ilo嗆 czasu po鈍i璚anego na trening si這wy do 20 minut dziennie, mieli mniejszy przyrost w talii (-0,67 cm) w por闚naniu z m篹czyznami, kt鏎zy podobnie wyd逝篡li 獞iczenia aerobowe (-0,33 cm) oraz panami wykonuj帷ymi prace w ogr鏚ku lub 獞icz帷ymi wchodzenie po schodach (-0,16 cm). M篹czy幡i, kt鏎zy prowadzili siedz帷y tryb 篡cia, zyskiwali najwi璚ej t逝szczu w talii.

廝鏚這: mojtrning.pun.pl - senior.pl
18:36, mojtrening , Trening kulturystyczny
Link
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 24