Tagi

czwartek, 01 stycznia 2015

Trening si這wy jest bardzo przydatny wszystkim tym, kt鏎zy walcz o dobr figur.

Naukowcy z Uniwersytetu Harvarda odkryli, 瞠 m篹czy幡i, kt鏎zy przez dwadzie軼ia minut dziennie wykonywali trening si這wy, cechowali si mniejszym wzrostem tkanki t逝szczowej wraz z wiekiem w por闚naniu z tymi, kt鏎zy sp璠zili tyle samo czasu jedynie na 獞iczeniach aerobowych.

Po陰czenie treningu si這wego i aerobowego daje optymalne rezultaty, m闚i eksperci. Jakkolwiek aktywno嗆 aerobowa daje lepsze efekty w zakresie pozbywania si tkanki t逝szczowej ni 獞iczenia si這we, wykonywanie tak瞠 tych ostatnich daje najsilniejszy skutek.

Naukowcy badali aktywno嗆 fizyczn, mas cia豉 i obw鏚 talii 10,5 tysi璚y zdrowych m篹czyzn w wieku powy瞠j 40 lat. Badania prowadzono w latach 1996 - 2008.

- Up造w czasu jest zwi您any z sarkopeni, utrat masy mi窷ni szkieletowych. Ocena samej masy cia豉 jest niewystarczaj帷a do badania zdrowego procesu starzenia si - wyja郾ia Rania Mekary z Harvard School of Public Health's Department of Nutrition. Pomiar obwodu talii jest lepszym wska幡ikiem zdrowego sk豉du cia豉 u os鏏 starszych. Wykonywanie treningu oporowego w po陰czeniu z 獞iczeniami aerobowymi mo瞠 pom鏂 ludziom starszym w zmniejszeniu ilo軼i t逝szczu w jamie brzusznej i zwi瘯szeniu lub zachowaniu masy mi窷niowej - dodaje Mekary.

Ci uczestnicy, kt鏎zy zwi瘯szyli ilo嗆 czasu po鈍i璚anego na trening si這wy do 20 minut dziennie, mieli mniejszy przyrost w talii (-0,67 cm) w por闚naniu z m篹czyznami, kt鏎zy podobnie wyd逝篡li 獞iczenia aerobowe (-0,33 cm) oraz panami wykonuj帷ymi prace w ogr鏚ku lub 獞icz帷ymi wchodzenie po schodach (-0,16 cm). M篹czy幡i, kt鏎zy prowadzili siedz帷y tryb 篡cia, zyskiwali najwi璚ej t逝szczu w talii.

廝鏚這: mojtrning.pun.pl - senior.pl
18:36, mojtrening , Trening kulturystyczny
Link