Tagi

niedziela, 23 grudnia 2012

Powszechnie wiadomo, 瞠 dieta ma zasadniczy wp造w na nasze samopoczucie i wygl康. Zdrowe od篡wianie si stanowi jednak pewne wyzwanie wobec nawa逝 informacji na temat tego, co zdrowe i niezdrowe oraz bogatego, ale nie zawsze klarownego rynku artyku堯w 篡wno軼iowych.

Lista najpowszechniejszych mit闚 dietetycznych:

Pij du穎 sok闚 owocowych

Skoncentrowany sok owocowy zawiera fruktoz (70%) i glukoz (30%). Przeci皻nie na 200 ml soku przypada oko這 sze軼iu owoc闚. Organizm ludzki dobrze sobie radzi z ma造mi dawkami fruktozy i glukozy po zjedzeniu pojedynczych porcji 鈍ie篡ch owoc闚, poniewa miazga spowalnia wch豉nianie cukr闚 prostych. Soki za wzmagaj produkcj insuliny w celu radzenia sobie z du膨 ilo軼i szybko przyswajalnych cukr闚. Innymi s這wy, warto je嗆 owoce, a nie "wypija".

Warto konstruowa diet w oparciu o produkty zbo穎we i zawieraj帷e skrobi
Piramida 篡wieniowa mo瞠 by myl帷a. Wieloletnie jedzenie produkt闚 z zawarto軼i skrobi (zgodnie z zaleceniami - kilka razy dziennie) oddzia逝je na gromadzenie t逝szczu w okolicach brzucha. To mo瞠 prowadzi do zwi瘯szenia produkcji insuliny w odpowiedzi na chroniczne, znacz帷e ilo軼iowo uwalnianie do krwi cukru (skrobi).

安ie瞠 owoce i warzywa s zdrowsz alternatyw dla produkt闚 ze skrobi, poniewa ich biochemia wp造wa na uwalnianie mniejszej ilo軼i insuliny.

23:29, mojtrening , Dieta i od篡wianie
Link

安i皻a bez dodatkowych kilogram闚?Zrezygnowa z tradycyjnych przysmak闚 czy na kilka dni zapomnie o diecie? Jak przetrwa 安i皻a i nie przyty podpowiada dietetyk.
Przestrzeganie diety bywa trudne na co dzie, a co dopiero podczas 安i徠, kiedy na stole pojawiaj si nasze ulubione potrawy. Do tego w du篡ch ilo軼iach i najcz窷ciej przyrz康zone wed逝g staropolskich przepis闚. Kilkudniowe ucztowanie mo瞠 negatywnie odbi si na naszym zdrowiu oraz sylwetce. Zw豉szcza osoby b璠帷e na diecie nara穎ne s na wiele kalorycznych pokus. Czy zatem jedynym sposobem na unikni璚ie dodatkowych centymetr闚 w pasie jest rezygnacja z tradycyjnych przysmak闚?

– Dieta nie powinna wyklucza kosztowania 鈍i徠ecznych specja堯w. Je郵i podczas przygotowywania i spo篡wania potraw b璠ziemy pami皻ali o najwa積iejszych zasadach zdrowego od篡wania, nie musimy obawia si niechcianych kilogram闚. 安i徠eczne menu nale篡 odpowiednio wcze郾iej zaplanowa, o pomoc warto r闚nie poprosi dietetyka – m闚i Zofia Urba鎍zyk, dietetyk z Naturhouse.

Zamiast rezygnowa z ulubionych da, takich jak bigos, pierogi czy barszcz wystarczy przygotowa je w mniej kaloryczny spos鏏. Unikajmy przede wszystkim sma瞠nia potraw (mi瘰, pierog闚, ryb), zw豉szcza na g喚bokim t逝szczu, wybieraj帷 zdrowsze metody obr鏏ki – pieczenie lub gotowanie. Odstawmy tak瞠 niezdrowe dodatki w postaci boczku lub skwark闚. Przyrz康zaj帷 tradycyjny bigos mo瞠my zamieni proporcje i doda wi璚ej chudego, bia貫go mi瘰a.

– Osoby b璠帷e na diecie powinny uwa瘸 na dodatkowe w璕lowodany – ziemniaki czy kluski, kt鏎e lepiej zamieni na wi瘯sz porcj sur闚ki. Do jej przygotowania zamiast 鄉ietany czy majonezu wybierzmy np. jogurt naturalny. Kaloryczn pu豉pka s r闚nie alkohole i s這dkie napoje, g堯wnie te gazowane. Zast徙my je szklank wody mineralnej z cytryn lub fili瘸nk czerwonej herbaty – dodaje Zofia Urba鎍zyk.

Pami皻ajmy te, 瞠 nie wszystkie 鈍i徠eczne potrawy s a tak kaloryczne. Bez wi瘯szych obaw mo瞠my si璕a np. po pierogi z kapust i grzybami, czysty barszcz czerwony przygotowany na wywarze z samych warzyw oraz odpowiednio przyrz康zone ryby (gotowane, pieczone lub z grilla). Do tych najzdrowszych zalicza si m.in. karpia, dorsza, sol czy fl康r.

Podczas 鈍i徠ecznych dni warto szczeg鏊nie pami皻a o w豉軼iwych nawykach 篡wieniowych. Chc帷 spr鏏owa wielu potraw, nak豉dajmy na talerz mniejsze porcje, a pomi璠zy kolejnymi posi趾ami r鏏my sobie przerwy.

– Zdecydowanie z造m pomys貫m jest g這dzenie si przez ca造 dzie, aby p騧niej zje嗆 wi璚ej. Nawet je郵i uroczysto嗆 trwa do p騧nych godzin wieczornych, ostatni posi貫k powinni鄉y zje嗆 3-4 godziny przed snem, 瞠by nadmiar spo篡tych kalorii nie zamieni si w tkank t逝szczow. Du瞠 znaczenie ma r闚nie odpowiednie 陰czenie da – maj帷 ochot na co s這dkiego, nie decydujemy si na deser zaraz po sytym obiedzie – przekonuje dietetyk.

Je郵i mamy obawy, czy 鈍i徠eczne menu nie pokrzy簑je naszych plan闚 zwi您anych ze szczup陰 sylwetk lub nie zaprzepa軼i osi庵ni皻ych ju rezultat闚, zawsze warto poprosi o pomoc dietetyka. Specjalista doradzi nam, jak zaplanowa jad這spis, poleci przepisy na dietetyczne potrawy i udzieli praktycznych wskaz闚ek.

23:25, mojtrening , Zdrowie
Link
wtorek, 11 grudnia 2012
Poradnik dla zabieganych, czyli szybkie i zdrowe posi趾i z mro穎nymi daniamiCzy zdrowe od篡wianie i kr鏒ki czas przyrz康zania potraw mog i嗆 w parze? Jak zapewni sobie pe軟owarto軼iowy posi貫k i przy okazji nie sp璠zi ca貫go dnia w kuchni? Dlaczego warto spo篡wa warzywa kapustne?
 
Dla wszystkich zabieganych, zaj皻ych, odk豉daj帷ych posi趾i na p騧niej, marudz帷ych przy jedzeniu warzyw, a jednocze郾ie pragn帷ych od篡wia si zdrowo i 鈍iadomie odpowie na powy窺ze pytania Malgorzata Kujawiak, Manager ds. Handlu i Marketingu z firmy Aves Sp. z o.o.

Doskonale wszystkim znane warzywa kapustne: broku i kalafior – to skarbnica witamin i sk豉dnik闚 od篡wczych. Niestety ze wzgl璠u na czas przygotowania oraz specyficzny smak i zapach nie goszcz w naszym jad這spisie zbyt cz瘰to. Jak nie zrezygnowa z ich obecno軼i w diecie bez uszczerbku na wolnym czasie i przy okazji cieszy si doskona造m smakiem i ciekaw form podania, opowie specjalista z firmy Aves.

Dania zawsze na czas

Po酥iech i brak umiej皻no軼i kulinarnych to najcz瘰tsze powody chaotycznego od篡wiania si. Podjadane w ci庵u dnia dla zabicia g這du snaki i s這dycze nie s w jednak stanie zast徙i ciep造ch posi趾闚, b璠帷ych podstaw dla prawid這wego funkcjonowania organizmu. „Potrawy garma瞠ryjne idealne s dla os鏏 篡j帷ym w biegu, dla kt鏎ych priorytetem jest szybko嗆 przygotowania posi趾u, przy jednoczesnym zachowaniu jego wysokiej jako軼i od篡wczej. Kilkuminutowa obr鏏ka termiczna - dok豉dnie 4-5 minut na rozgrzanym oleju w temperaturze 150 – 160 stopni C w przypadku Broku逝 i Kalafiora panierowanego firmy Aves, jest tego najlepszym przyk豉dem. W zaledwie kilka chwil mo瞠my zapewni sobie i swoim bliskim ciep造 i od篡wczy posi貫k” – t逝maczy Ma貪orzata Kujawiak. Warto wspomnie, 瞠 czas, kt鏎y po鈍i璚amy na przyrz康zanie potraw garma瞠ryjnych mo瞠 by wprost proporcjonalny do ich jako軼i. „Firma Aves zapewnia odbiorcom produkty zgodne ze standardami i normami Unii Europejskiej, a wyroby produkowane s wy陰cznie z najlepszych surowc闚. Nowo軼i AVES – Broku panierowany i Kalafior Panierowany, pochodz ze starannie wyselekcjonowanych warzyw, od sprawdzonych dostawc闚. K豉dziemy nacisk r闚nie na walory wizualne i smakowe, dlatego r騜yczki broku逝 i kalafiora zostaj delikatnie rozdzielone i obtoczone w naturalnej panierce, kt鏎a po obr鏏ce termicznej staje si pachn帷a i chrupi帷a” – wyja郾ia Pani Ma貪orzata.

Zdrowie zawsze w gotowo軼i

Broku造 wykazuj przede wszystkim dzia豉nie przeciwnowotworowe, za spraw aktywnych sk豉dnik闚 takich jak sulforan, beta – karoten, izotiocyjany, indol – karbinol i chlorofil. Sulforan, znajduj帷y si r闚nie w kalafiorze wspomaga uk豉d immunologiczny, pobudzaj帷 enzymy o dzia豉niu przeciwnowotworowym. Co wi璚ej, broku造 i kalafior to bogate 廝鏚這 minera堯w - fosforu, wapnia, potasu, manganu, 瞠laza, magnezu oraz witamin A, (beta – karotenu), B1, B2, B6, C, K, PP, kwasu foliowego i pantotenowego. Ze wzgl璠u na w豉軼iwo軼i zdrowotne, powinni鄉y je zatem spo篡wa jak najcz窷ciej, r闚nie w formie mro穎nej „ Broku i kalafior docenili ju staro篡tni Rzymianie i Grecy. To bardzo wa積e warzywa ze zdrowotnego punktu widzenia. B璠帷 odmian kapusty warzywnej, stanowi 廝鏚這 witaminy C, karotenu, wapnia i 瞠laza i innych wa積ych dla prawid這wego rozwoju organizmu substancji od篡wczych. Zdajemy sobie spraw, 瞠 wiele os鏏 obawia si mro穎nych potraw, poddaj帷 w w徠pliwo嗆 zar闚no w豉軼iwo軼i od篡wcze, jak i ich jako嗆. G喚bokie mro瞠nie jest jednak najlepsz form konserwacji 篡wno軼i, gdy pozwala zachowa witaminy, sole mineralne, sk豉dniki od篡wcze, kolor i smak pierwotnych produkt闚” – wyja郾ia Pani Ma貪orzata.

Oszcz璠no嗆 czasu przy r闚noczesnym zadbaniu o zdrowie jest mo磧iwe je郵i wyposa篡my nasz zamra瘸lk w dania garma瞠ryjne. Dzi瘯i nim mo瞠my wprowadzi do naszej diety warzywa kapustne, takie jak broku i kalafior, w ciekawej panierowanej postaci.

wi璚ej
 

23:53, mojtrening , Dieta i od篡wianie
Link