Tagi

wtorek, 14 lipca 2009
Fasola jest uznawana za jeden z najbardziej warto軼iowych pokarm闚 jaki daje nam ziemia. Dzi瘯i puszkom d’aucy przyrz康zimy j szybko i wygodnie zapewniaj帷 rodzinie dania bogate w sk豉dniki od篡wcze.

Fasola jest obecnie coraz cz窷ciej nazywana „mi瘰em wegetarian”. Nazw t zyska豉 dzi瘯i wysokiej zawarto軼i substancji od篡wczych, przede wszystkim bia趾a ro郵innego. Znajdziemy w niej tak瞠 wap, potas i fosfor, a w niekt鏎ych gatunkach r闚nie 瞠lazo oraz cynk. Fasola zawiera b這nnik, skrobi i substancje hamuj帷e rozrost tkanek nowotworowych. Jest 廝鏚貫m witamin z grupy B, a zw豉szcza witaminy B1. Bia豉 fasola zawiera tak瞠 witamin E, odpowiedzialn za niszczenie niekorzystnych dla sk鏎y wolnych rodnik闚.

Pomimo tak wielu zalet zdrowotnych, fasola jest wci捫 warzywem niedocenianym, rzadko goszcz帷ym na naszych sto豉ch. Do jej spo篡wania zniech璚a d逝gi proces przygotowywania – namaczania i gotowania – oraz ci篹kostrawno嗆 da z fasol. S jednak sposoby na zniwelowanie tych wad. Po pierwsze warto korzysta z fasoli firmy d’aucy. Jest ona mi瘯ka i gotowa do spo篡cia bezpo鈔ednio z puszki jako dodatek do sa豉tek, a tak瞠 na ciep這 np. jako sk豉dnik barszczu ukrai雟kiego, fasolki po breto雟ku, czy meksyka雟kich burritos. Po drugie, do da z fasoli nale篡 dodawa przyprawy wspomagaj帷e trawienie. Mog to by: czosnek, majeranek, rozmaryn, kminek, estragon, kolendra, chilli a nawet imbir.

Ciekawym i 豉twym do przyrz康zenia przepisem mo瞠 okaza si „Sa豉tka d’aucy z kurczakiem na s這dko”. Po陰czenie kurczaka, kukurydzy i fasoli z ananasem oraz melonem pozwoli nam uzyska wyrazisty, a zarazem bardzo przyjemny smak tego warto軼iowego dania.

Sk豉dniki na 4 porcje:

  • fasola czerwona d’aucy – 400 g
  • s這dka kukurydza d’aucy – 400 g
  • filet z kurczaka – 300 g
  • ananas – 200 g
  • czerwona papryka – 200 g
  • z帳ek czosnku
  • majeranek
  • przyprawa do kurczaka
  • sok z cytryny – 2 造瞠czki
  • oliwa
  • mi鏚
  • li嗆 sa豉ty i melon do dekoracji


Spos鏏 przygotowania: Przypraw kurczaka i podsma odrobinie rozgrzanego oleju. Usma穎ny filet pokr鎩 w paski. Ods帷z s這dk kukurydz d’aucy natomiast fasol czerwon d’aucy dodatkowo op逝cz wod. Pokr鎩 ananasa i czerwon papryk w kostk. Wymieszaj wszystkie sk豉dniki dodaj帷 sos na bazie oliwy, przypraw oraz soku z cytryny.

Serwowanie: Nadaj sa豉tce smakowity wygl康 wyk豉daj帷 j na li軼iu sa豉ty i dodatkowo dekoruj帷 kawa趾iem melona.

Dost瘼no嗆 produktu:
Fasole d’aucy dost瘼ne s w sklepach od marca 2009 r. w 400 gramowych puszkach, w cenie:
Fasola bia豉 d’aucy: oko這 3 z brutto/szt.
Fasola czerwona d’aucy: oko這 3.10 z brutto/szt.

Wszystkie puszki d’aucy zaopatrzone s w system 豉twego otwierania.

字ednia warto嗆 energetyczna/ od篡wcza 100g Fasoli czerwonej d’aucy:
105 kcal i 445 kJ
Bia趾o 7,9 g
W璕lowodany 17,1 g
T逝szcz 0,6 g

字ednia warto嗆 energetyczna/ od篡wcza 100g Fasoli bia貫j d’aucy:
82 kcal i 348 kJ
Bia趾o 6 g
W璕lowodany 12,7 g
T逝szcz 0,8 g

Artyku pochodzi z naszego serwisu Poradnik zdrowia

Rozpoczynaj帷 przygod z si這wni musimy pami皻a o kilku podstawowych zasadach:

  • si這wnia powinna by miejscem gdzie 獞iczymy swoje mi窷nie a nie 獞iczymy na pokaz,
  • mi窷nie nie urosn po miesi帷u - na efekt trzeba poczeka cierpliwie,
  • trening powiniene wykonywa wed逝g okre郵onego planu treningowego, przy maksymalnym skupieniu,
  • trening powinien by poprzedzony 15 minutow rozgrzewk,
  • na si這wni zawsze przebywaj z osob asekuracyjn,
  • dieta powinna by u這穎na indywidualnie dla Ciebie,
  • suplementy nie zapewni nam najlepszych rezultat闚 bez odpowiedniej diety i systematyki 獞icze,
  • kontrola wagi, rozmiar闚 okre郵onych partii mi窷ni oraz kontrola podnoszonych ci篹ar闚 pomo瞠 nam przy uk豉daniu planu treningowego oraz poprawieniu stosowanej diety;

ROZGRZEWKA (przed treningiem)
1 ) Rozgrzewka zwi瘯sza dop造w krwi do staw闚 i pomaga zwi瘯szy p造nno嗆 ruch闚, co chroni przed kontuzjami.

2) Rozgrzewka podnosi temperatur krwi, co r闚nie chroni przed nadci庵ni璚iami mi窷ni.

3) Gdy krew pompowana jest do mi窷ni, mog one kurczy si z wi瘯sz si陰 i sprawno軼i, a to prowadzi do szybszych przyrost闚.

4) Rozgrzewka pozwala na to, aby mi窷nie pracowa造 w pe軟ym zakresie ich ruchu (od pe軟ego rozci庵ni璚ia do pe軟ego skurczu i z powrotem). Jest to niezb璠ne dla ich pe軟ego rozwoju.


SCHxDZANIE (po treningu)
Z nast瘼uj帷ych przyczyn sch豉dzanie jest r闚nie korzystne dla kulturyst闚:

1) 字ednio-intensywne 獞iczenia po wyczerpuj帷ym treningu si這wym daj sercu i uk豉dowi kr捫enia czas na stopniowe zwolnienie tempa pracy, a procesom metabolicznym czas na powr鏒 do ich normalnego przebiegu.

2) Ruchy rozci庵aj帷e, po ci篹kim treningu wyd逝瘸j te mi窷nie, kt鏎e poddawane by造 gwa速ownym skurczom podczas 獞icze, zapobiegaj帷 b鏊om mi窷niowym i poprawiaj帷 gi皻ko嗆.

3) Pozwalaj帷 na normalizacj temperatury organizmu przed powrotem do codziennych zaj耩, uzyskuje si pe軟iejsz regeneracj i odnow biologiczn