Tagi

pi徠ek, 21 sierpnia 2009
Chcia豚ym rozpocz望 pisywanie i wrzucanie artyku堯w o szkodliwo軼i niekt鏎ych suplement闚. Przez lata trening闚 stosowa貫m ich wiele (pami皻am jak na pocz徠ku lat 90 wpad mi ameryka雟ki muscle&fitness w kt鏎ym pisywano o cudownych w豉軼iwo軼iach kreatyny)ni wiem z praktyki 瞠 nie wszystko co pisza w reklamach jest zgodne z prawd.Pami皻ajmy 瞠 jeszcze latach 50 papierosy w reklamach by造 synonimem m瘰ko軼i... A teraz? Pot篹ne konsorcja s zakazane przez ofiary reklam na milionowe odszkodowania. Zapewne powie kto 瞠 fajki to nie jedzenie i owszem ale spo篡cie jak zmieni造 si trendy w 篡ciu.Kulturystyka nie by豉 tak popularna jak teraz...Nie przejmowana si a tak bardzo wygl康em zewn皻rznym, a teraz/ Wystarczy w陰czy dowolny program i wida pi瘯na pani lub pana itp.Ludzie otyli s raczej pobudka do 鄉iechu ( filmiki na you tube) Osoba oty豉 w bajkach jest z regu造 przedstawiana jako 篡ciowy nieudacznik.... I tymi wszystkimi trikami zrobiono z 獞icze i od篡wiania biznes por闚nywalny do paliwowego. Wi璚 je郵i kto tam zniszczy jaki organ czy zdrowie to kto b璠zie sobie zawraca tym g這w? Daje sobie g這w ci望 ze producenci,pracownicy wiedz帷 wszystko o tym co znajduje sie w suplementach z pewno軼i ich nie u篡waj pakuj wszystko w kolorowe pude貫czka z has豉mi typu: 5 kg w tydzie ,si豉 w 2 tygodnie,rze嬌a w 1 tydzie :-) cdn...Poni瞠j ma造 artykulik

Efedryna i kreatyna mog sprzyja 鄉iertelnemu przegrzaniu


Warszawa (PAP) - Stosowane przez ameryka雟kich futbolist闚 efedryna i kreatyna zwi瘯szaj ryzyko niebezpiecznego dla 篡cia przegrzania - informuje pismo "Neurosurgery".

Przypadki 鄉ierci spowodowanej przegrzaniem organizmu przed rokiem 1985 zdarza造 si w USA cztery-pi耩 razy w roku. Wprowadzenie odpowiednich metod nawadniania pozwoli這 niemal je wyeliminowa. Jednak po roku 1995 zn闚 zacz窸y by problemem.

Wed逝g dra Juliana Bailesa z Virginia University, konsultanta National Football League Players Association w latach 1985-94 odnotowano tylko sze嗆 przypadk闚 鄉iertelnego odwodnienia i przegrzania w鈔鏚 graczy (co daje 0,6 rocznie). Natomiast w latach 1995, 1998, 2000 i 2001 zdarzy造 si po cztery takie zgony. Wszystkie mia造 miejsce w sezonie letnim.

Dr Bailes oraz dr Robert C. Cantu z Emerson Hospital w Concord i dr Arthur L. Day z Bostonu twierdz, 瞠 stosowane przez sportowc闚 suplementy - efedryna i kreatyna - mog u豉twia odwodnienie podczas forsownych 獞icze przy wysokiej temperaturze otoczenia. Liczba przypadk闚 鄉ierci z przegrzania raptownie wzros豉 po z豉godzeniu przepis闚 dotycz帷ych sprzeda篡 suplement闚.

Autorzy zalecaj sportowcom i trenerom du膨 ostro積o嗆, je郵i chodzi o przyjmowanie r騜nych "cudownych 鈔odk闚" i zwracanie bacznej uwagi na objawy przegrzania.

Efedryna i pokrewne zwi您ki s sprzedawane jako produkty daj帷e "zio這w energi" i reklamowane ze wzgl璠u na dzia豉nie odchudzaj帷e i energetyzuj帷e. Znana te pod nazw "Ma-huang" efedryna ma dzia豉nie zbli穎ne do amfetaminy. Mo瞠 wp造wa na serce i uk豉d kr捫enia, podnosz帷 temperatur cia豉 oraz zmniejszaj帷 zdolno嗆 organizmu do och豉dzania si.

Kreatyna to substancja naturalnego pochodzenia, zawarta na przyk豉d w mi瘰ie. Jednak preparaty czystej kreatyny pozwalaj przyj望 dziennie dawk odpowiadaj帷 zawartej w kilku kilogramach mi瘰a. Jest sprzedawana jako "budulec mi窷ni". Za篡waj j kultury軼i, pi趾arze, kolarze, tenisi軼i. Jej skuteczno嗆 pod tym wzgl璠em bywa por闚nywana ze sterydami - ale kreatyna jest legalna i wydawa豉 si nie mie szkodliwych skutk闚 ubocznych. Jest dost瘼na w formie proszku, tabletek, kapsu貫k, a nawet gumy do 簑cia.

Pod jej wp造wem woda z naczy krwiono郾ych przechodzi do kom鏎ek mi窷niowych, co pogarsza zdolno嗆 organizmu do och豉dzania si (krwi jest mniej w krwiobiegu, a przy tym jest g瘰tsza, wi璚 trudniej odprowadza ciep這 z tkanek, przez kt鏎e przep造wa).

Wielu sportowc闚 u篡wa obu preparat闚. Kreatyna i efedryna s popularne tak瞠 w Polsce, zw豉szcza w鈔鏚 kulturyst闚 (nawet pocz徠kuj帷ych).

Artyku napisany przez jednego z naszych u篡tkownik闚 na forum/ freshbynature / wykop

sobota, 08 sierpnia 2009
Coraz cz窷ciej dzieje si tak, 瞠 chc帷 zrzuci zb璠ne kilogramy lub po prostu zmieni sw鎩 spos鏏 篡wienia, zamiast zastosowa si do zasad opracowanych przez autorytety w tej dziedzinie, si璕amy po udziwnione diety niewiadomego pochodzenia.

Nie wiadomo cz瘰to kto je opracowa, na jakich zasadach oparte jest ich dzia豉nie i co ich stosowanie ma na celu. Z pewno軼i jednak nie jest to utrzymanie pe軟i zdrowia. 砰jemy w czasach, kt鏎e nauczy造 nas, 瞠 czas to pieni康z. Niemal瞠 w ka盥ej dziedzinie 篡cia staramy si wszystko przyspieszy. Nie lubimy czeka na efekty jakiego dzia豉nia tygodniami czy nawet miesi帷ami. Podobnie rzecz si ma w przypadku diet. Wydawa by si mog這, 瞠 skoro tyle m闚i si o zdrowym stylu 篡cia, organizuje si coraz to nowe kampanie promuj帷e w豉軼iwe od篡wianie, to nie powinno by z tym problemu. Niestety, ci庵le jest tak, 瞠 wiele os鏏 zamiast podj望 walk ze swoimi z造mi nawykami 篡wieniowymi w celu osi庵ni璚ia wymarzonej sylwetki, woli stosowa diety cud. Dieta kopenhaska, Kwa郾iewskiego, diety monosk豉dnikowe... Pr璠zej czy p騧niej doprowadz organizm do ruiny. S to takie diety, kt鏎e nie zabezpieczaj potrzeb organizmu zar闚no pod wzgl璠em ilo軼iowym jak i jako軼iowym. Inaczej m闚i帷, powoduj niedobory witamin, zwi您k闚 mineralnych co jest przyczyn zachwiania r闚nowagi kwasowo - zasadowej ustroju. Co za tym idzie, poszczeg鏊ne narz康y zaczynaj funkcjonowa nieprawid這wo. Je郵i do tego do陰czymy deficytow ilo嗆 przyjmowanej energii, mo瞠my by niemal瞠 pewni, 瞠 odczujemy pogorszenie samopoczucia i og鏊nego stanu zdrowia. wi璚ej przeczytasz na vitalia.pl
czwartek, 06 sierpnia 2009

ZAPAMIETAJ!

• Wci庵u dnia spo篡waj minimum 3-4 posi趾i
• Staraj sie je je嗆 w miar o jednakowych porach , bowiem organizm wtedy najlepiej wykorzystuje dostarczane mu sk豉dniki
• Przerwy miedzy posi趾ami nie powinny by d逝窺ze niz. 3-4 godziny
• Unikaj wszelkich bezwarto軼iowych przek御ek , takich jak s這dycze , chipsy itp.
• Pami皻aj , ze najwa積iejsze jest 郾iadanie
• Je瞠li nie masz czasu lub mo磧iwo軼i na przygotowanie pe軟owarto軼iowego posi趾u , zmiksuj sobie od篡wk weglowodanowo-bialkowa (np. Super Mass 3200)
• Najlepiej jak przygotujesz wszystkie posi趾i jeszcze przed wyj軼iem z domu. Ka盥y z nich mo瞠sz zapakowa w osobny pojemnik przeznaczony do 篡wno軼i.

ZAPAMIETAJ!

• Je瞠li nie zauwa瘸sz efekt闚 w przyro軼ie masy mi窷niowej oraz t逝szczowej , powiniene koniecznie zwi瘯szy energetyczno嗆 swojej diety
• Spo篡waj cz窷ciej tzw. „bomby kaloryczne”. W tym celu dotychczasowe posi趾i wzbogacaj odzywkami typu gainer (np. Super mass 3200) lub wysokoglikemicznymi produktami w璕lowodanowymi z niska zawarto軼i t逝szczu , np. pieczywo pszenne z d瞠mem , suszone owoce , mi鏚 , wyroby cukiernicze , lody
• Posi趾i wysokoenergetyczne powiniene spo篡wa w godzinach poprzedzaj帷ych treningi , a tak瞠 po ich zako鎍zeniu
• Nie jadaj zbyt kalorycznych posi趾闚 na koniec dnia , gdy potrzeby energetyczne organizmu malej , a nadmiar kalorii w璠ruje do kom鏎ek t逝szczowych.
• Najbardziej tre軼iwe powinno by 郾iadanie i posi貫k potreningowy. Dobrym sposobem jest wrzucenie odpowiednich produkt闚 篡wno軼iowych do miksera i robicie ich do postaci p造nnego kokta

廝鏚這

 
1 , 2