Tagi

wtorek, 14 lipca 2009

ROZGRZEWKA (przed treningiem)
1 ) Rozgrzewka zwi瘯sza dop造w krwi do staw闚 i pomaga zwi瘯szy p造nno嗆 ruch闚, co chroni przed kontuzjami.

2) Rozgrzewka podnosi temperatur krwi, co r闚nie chroni przed nadci庵ni璚iami mi窷ni.

3) Gdy krew pompowana jest do mi窷ni, mog one kurczy si z wi瘯sz si陰 i sprawno軼i, a to prowadzi do szybszych przyrost闚.

4) Rozgrzewka pozwala na to, aby mi窷nie pracowa造 w pe軟ym zakresie ich ruchu (od pe軟ego rozci庵ni璚ia do pe軟ego skurczu i z powrotem). Jest to niezb璠ne dla ich pe軟ego rozwoju.


SCHxDZANIE (po treningu)
Z nast瘼uj帷ych przyczyn sch豉dzanie jest r闚nie korzystne dla kulturyst闚:

1) 字ednio-intensywne 獞iczenia po wyczerpuj帷ym treningu si這wym daj sercu i uk豉dowi kr捫enia czas na stopniowe zwolnienie tempa pracy, a procesom metabolicznym czas na powr鏒 do ich normalnego przebiegu.

2) Ruchy rozci庵aj帷e, po ci篹kim treningu wyd逝瘸j te mi窷nie, kt鏎e poddawane by造 gwa速ownym skurczom podczas 獞icze, zapobiegaj帷 b鏊om mi窷niowym i poprawiaj帷 gi皻ko嗆.

3) Pozwalaj帷 na normalizacj temperatury organizmu przed powrotem do codziennych zaj耩, uzyskuje si pe軟iejsz regeneracj i odnow biologiczn

1 ... 21 , 22 , 23 , 24 , 25