Tagi

鈔oda, 13 lutego 2013

Szparagi
Szparagi zawieraj du瞠 ilo軼i likopenu, kt鏎y chroni przed rakiem prostaty. Ponadto szparagi s bogate w witamin A wa積 dla uk豉du odporno軼iowego i zdrowia oczu oraz du穎 b這nnika pomagaj帷ego obni篡 poziom cholesterolu i dba o zdrowia serca. Ro郵ina zawiera tak瞠 bia趾o i 瞠lazo.

Dynia pi禦owa
Oferuje znacz帷e ilo軼i beta-karotenu, kt鏎y jest wa積y dla zdrowia oczu. Ponadto dba o serce dzi瘯i zawarto軼i witaminy C, a tak瞠 oferuje b這nnik, kt鏎y pomaga obni篡 poziom cholesterolu i utrzyma odpowiedni poziom cukru we krwi.

Oliwa z oliwek
Oliwa z oliwek jest bogata w t逝szcze jednonienasycone, kt鏎e wp造waj na ni窺zy poziom cholesterolu we krwi zmniejszaj帷 ryzyko chor鏏 serca. Badania pokazuj r闚nie, 瞠 ten typ t逝szczu mo瞠 utrzyma niski poziom insuliny i poprawi kontrol st篹enia cukru we krwi. Co wi璚ej oliwa zawiera ponadto witamin K pomagaj帷 w krzepni璚iu krwi i witamin E - przeciwutleniacz wa積y w tworzeniu czerwonych krwinek.

Gruszki
Gruszki maj b這nnik rozpuszczalny, kt鏎y mo瞠 pom鏂 w utrzymaniu zdrowego poziomu cukru we krwi zmniejszaj帷 ryzyko cukrzycy. Wywo逝j uczucie syto軼i, wi璚 powoduj, 瞠 mniej si je. Co wi璚ej zmniejszaj ryzyko raka jelita grubego. Owoce s bogate w sk豉dniki od篡wcze i mineralne dostarczaj帷 witaminy C, kwasu foliowego, przeciwutleniaczy i potasu.

Jab趾a
Jab趾a zawieraj rozpuszczalny b這nnik mog帷y pom鏂 obni篡 poziom cholesterolu i zwi瘯szy wychwyt glukozy, co umo磧iwia utrzymanie prawid這wego poziomu cukru we krwi. S tak瞠 bardzo 廝鏚貫m potasu, przeciwutleniaczy i witaminy C.

Broku造
Broku造zawieraj b這nnik, przeciwutleniacze i witaminy takie jak A, C, B9 (kwas foliowy) i K. To za oznacza, 瞠 wp造waj na dobre funkcjonowanie oczu, czerwonych krwinek, systemu odporno軼iowego, ko軼i i tkanek.

09:10, mojtrening , Zdrowie
Link Komentarze (2) »
niedziela, 23 grudnia 2012

Powszechnie wiadomo, 瞠 dieta ma zasadniczy wp造w na nasze samopoczucie i wygl康. Zdrowe od篡wianie si stanowi jednak pewne wyzwanie wobec nawa逝 informacji na temat tego, co zdrowe i niezdrowe oraz bogatego, ale nie zawsze klarownego rynku artyku堯w 篡wno軼iowych.

Lista najpowszechniejszych mit闚 dietetycznych:

Pij du穎 sok闚 owocowych

Skoncentrowany sok owocowy zawiera fruktoz (70%) i glukoz (30%). Przeci皻nie na 200 ml soku przypada oko這 sze軼iu owoc闚. Organizm ludzki dobrze sobie radzi z ma造mi dawkami fruktozy i glukozy po zjedzeniu pojedynczych porcji 鈍ie篡ch owoc闚, poniewa miazga spowalnia wch豉nianie cukr闚 prostych. Soki za wzmagaj produkcj insuliny w celu radzenia sobie z du膨 ilo軼i szybko przyswajalnych cukr闚. Innymi s這wy, warto je嗆 owoce, a nie "wypija".

Warto konstruowa diet w oparciu o produkty zbo穎we i zawieraj帷e skrobi
Piramida 篡wieniowa mo瞠 by myl帷a. Wieloletnie jedzenie produkt闚 z zawarto軼i skrobi (zgodnie z zaleceniami - kilka razy dziennie) oddzia逝je na gromadzenie t逝szczu w okolicach brzucha. To mo瞠 prowadzi do zwi瘯szenia produkcji insuliny w odpowiedzi na chroniczne, znacz帷e ilo軼iowo uwalnianie do krwi cukru (skrobi).

安ie瞠 owoce i warzywa s zdrowsz alternatyw dla produkt闚 ze skrobi, poniewa ich biochemia wp造wa na uwalnianie mniejszej ilo軼i insuliny.

23:29, mojtrening , Dieta i od篡wianie
Link

安i皻a bez dodatkowych kilogram闚?Zrezygnowa z tradycyjnych przysmak闚 czy na kilka dni zapomnie o diecie? Jak przetrwa 安i皻a i nie przyty podpowiada dietetyk.
Przestrzeganie diety bywa trudne na co dzie, a co dopiero podczas 安i徠, kiedy na stole pojawiaj si nasze ulubione potrawy. Do tego w du篡ch ilo軼iach i najcz窷ciej przyrz康zone wed逝g staropolskich przepis闚. Kilkudniowe ucztowanie mo瞠 negatywnie odbi si na naszym zdrowiu oraz sylwetce. Zw豉szcza osoby b璠帷e na diecie nara穎ne s na wiele kalorycznych pokus. Czy zatem jedynym sposobem na unikni璚ie dodatkowych centymetr闚 w pasie jest rezygnacja z tradycyjnych przysmak闚?

– Dieta nie powinna wyklucza kosztowania 鈍i徠ecznych specja堯w. Je郵i podczas przygotowywania i spo篡wania potraw b璠ziemy pami皻ali o najwa積iejszych zasadach zdrowego od篡wania, nie musimy obawia si niechcianych kilogram闚. 安i徠eczne menu nale篡 odpowiednio wcze郾iej zaplanowa, o pomoc warto r闚nie poprosi dietetyka – m闚i Zofia Urba鎍zyk, dietetyk z Naturhouse.

Zamiast rezygnowa z ulubionych da, takich jak bigos, pierogi czy barszcz wystarczy przygotowa je w mniej kaloryczny spos鏏. Unikajmy przede wszystkim sma瞠nia potraw (mi瘰, pierog闚, ryb), zw豉szcza na g喚bokim t逝szczu, wybieraj帷 zdrowsze metody obr鏏ki – pieczenie lub gotowanie. Odstawmy tak瞠 niezdrowe dodatki w postaci boczku lub skwark闚. Przyrz康zaj帷 tradycyjny bigos mo瞠my zamieni proporcje i doda wi璚ej chudego, bia貫go mi瘰a.

– Osoby b璠帷e na diecie powinny uwa瘸 na dodatkowe w璕lowodany – ziemniaki czy kluski, kt鏎e lepiej zamieni na wi瘯sz porcj sur闚ki. Do jej przygotowania zamiast 鄉ietany czy majonezu wybierzmy np. jogurt naturalny. Kaloryczn pu豉pka s r闚nie alkohole i s這dkie napoje, g堯wnie te gazowane. Zast徙my je szklank wody mineralnej z cytryn lub fili瘸nk czerwonej herbaty – dodaje Zofia Urba鎍zyk.

Pami皻ajmy te, 瞠 nie wszystkie 鈍i徠eczne potrawy s a tak kaloryczne. Bez wi瘯szych obaw mo瞠my si璕a np. po pierogi z kapust i grzybami, czysty barszcz czerwony przygotowany na wywarze z samych warzyw oraz odpowiednio przyrz康zone ryby (gotowane, pieczone lub z grilla). Do tych najzdrowszych zalicza si m.in. karpia, dorsza, sol czy fl康r.

Podczas 鈍i徠ecznych dni warto szczeg鏊nie pami皻a o w豉軼iwych nawykach 篡wieniowych. Chc帷 spr鏏owa wielu potraw, nak豉dajmy na talerz mniejsze porcje, a pomi璠zy kolejnymi posi趾ami r鏏my sobie przerwy.

– Zdecydowanie z造m pomys貫m jest g這dzenie si przez ca造 dzie, aby p騧niej zje嗆 wi璚ej. Nawet je郵i uroczysto嗆 trwa do p騧nych godzin wieczornych, ostatni posi貫k powinni鄉y zje嗆 3-4 godziny przed snem, 瞠by nadmiar spo篡tych kalorii nie zamieni si w tkank t逝szczow. Du瞠 znaczenie ma r闚nie odpowiednie 陰czenie da – maj帷 ochot na co s這dkiego, nie decydujemy si na deser zaraz po sytym obiedzie – przekonuje dietetyk.

Je郵i mamy obawy, czy 鈍i徠eczne menu nie pokrzy簑je naszych plan闚 zwi您anych ze szczup陰 sylwetk lub nie zaprzepa軼i osi庵ni皻ych ju rezultat闚, zawsze warto poprosi o pomoc dietetyka. Specjalista doradzi nam, jak zaplanowa jad這spis, poleci przepisy na dietetyczne potrawy i udzieli praktycznych wskaz闚ek.

23:25, mojtrening , Zdrowie
Link
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 25